Saturday, September 13, 2008

Peristiwa Bergambar

Ringkasan senarai aktiviti yang melibatkan ahli-ahli GKLN Sepanjang Musim Panas 2008


1) Penerbitan antologi puisi Bahasa Bumi, antologi cerpen Mengemis di Kota Larangan, dan kumpulan puisi Menggeledah Nurani, terbitan GKLN Publishing House pada Julai-Ogos 2008. (gambar dari http://gklnpublishinghouse.blogspot.com)

2) Umbara Sastera 2 anjuran Persatuan Penulis Negeri Sembilan (PEN) pada 19 Julai 2008 di Pusat Pengajian Imtiyaz, Taipan, Senawang. (gambar dari http://annyss.blogspot.com)



3) Penyiaran karya di media-media cetak (Kempen Jom Tembus Media). Terkini, sekitar 20 buah karya (puisi, cerpen, dan artikel) dari 10 orang ahli GKLN berjaya disiarkan sejak Jun 2008

4) Diskusi novel dan kumpulan puisi serta pelancaran buku (termasuk 'Menggeledah Nurani' terbitan GKLN Publishing House) anjuran Alumni MPR dan DBP di Dewan Bahasa dan Pustaka pada 2 Ogos 2008

5) Bengkel Penulisan Musim Panas Karyawan Muda Luar Negara ke-II di AnCasa spa and hotel, Kuala Lumpur pada 13-15 Ogos 2008. Anjuran Dewan Bahasa dan Pustaka serta GKLN. (gambar dari http://grupkaryawan.fotopages.com)


6) Seminar 'Bicara Penulis Remaja: Proses Kreatif dan Pengalaman Kepengarangan' di Fakulti Pengajian Pendidikan, Uni Putra Malaysia anjuran Kelab Bac. Pendidikan PBMP pada 6 September 2008.

No comments: